Культурні коди комерційної реклами: досвід побудови типології
У статті досліджуються особливості сприйняття реципієнтами рекламних повідомлень культурних кодів, які транслюються через комерційну рекламу. Результати здійсненого аналізу дозволили виявити такі основні культурні коди, що регулюють споживчу поведінку, представлені в масовій свідомості українського суспільства: “краса і сексуальність”, “сімейне щастя і моральні почуття”, “багатство і розкішне життя”, “здоровий спосіб життя”, “комфорт”.
Leeds-Hurwitz, W. (1993). Semiotics and communication: signs, codes, cultures. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates [in English]
Batajeva, K. (2010). Genderna vizual’nist’ suchasnoi’ reklamy. Sociologija: teorija,metody, marketyng, 3, 136-153 [in Ukrainian]
Nabrusko, I.Ju. (2012). Suchasni gastronomichni praktyky jak dzerkalo ukrai’ns’kogo suspil’stva: osoblyvosti ta tendencii’. Metodologija, teorija ta praktyka sociologichnogo analizu suchasnogo suspil’stva, 18, 315-320 [in Ukrainian]
Nazarov, M.M., Papantimu, M.A. (2009). Vizual’nye obrazy v sotsial’noi i marketingovoi kommunikatsii: opyt mezhdistsiplinarnogo issledovaniya. Moskva: Knizhnyi dom”Librokom” [in Russian]
Fiske, J. (1999). Television culture. London: Routlege [in English]
Wagner, R. (1986). Symbols that stand for themselves. Chicago: University of Chicago Press [in English]
Bartminski, J. (1980). Zalozenia teoretyczne slownika. In Slownik ludowych stereotypow jezykowych. Zeszyt probny (pp. 7-36). Wroclaw: Wydawnictwo Uniwersytetu Wroclawskiego [in Polish]
Shteinberg, I., Shanin, T., Kovalev, E., Levinson, A. (2009). Kachestvennye metody. Polevye sotsiologicheskie issledovaniya. SPb.: Aleteiya [in Russian]
Trochim, W. The Research Methods Knowledge Base, 2-nd edition (version current as of October 20, 2006). URL: http://www.socialresearchmethods.net/kb/ [in English]
Dembic’kyj, S. (2009). Zastosuvannja strategii’ uzgodzhennja konceptiv u teoretychnij validyzacii’ (na prykladi doslidzhennja povedinkovyh praktyk studentiv). Sociologija: teorija, metody, marketing, 4, 99-114 [in Ukrainian]
Kane, M., Trochim, W. (2007). Concept Mapping for Planning and Evaluation. Thousand Oaks, London, New Deli: SAGE Publications [in English]
Agapova, I.Yu. (1999). Vospriyatie reklamy: metodika ispol’zovaniya repertuarnykh reshetok dlya formirovaniya bipolyarnykh shkal semanticheskogo differentsiala. Sotsiologiya: metodologiya, metody, matematicheskoe modelirovanie, 11, 73-100 [in Russian]
Rapaille, C. (2008). Kul’turnyi kod: kak my zhivem, chto pokupaem i pochemu. Moscow: Al’pina Biznes Buks [in Russian]
Korshunov, G.P. (2003). Mif. In A.A. Gritsanov, V.L. Abushenko, G.M. Evel’kin, G.N. Sokolova, O.V. Tereshchenko (Ed.), Sotsiologiya: Entsiklopediya (pp. 571-578). Minsk: Knizhnyi dom [in Russian]