Creative Commons License
Ця робота ліцензується за міжнародною ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Цінності поколінь X, Y та Z в Україні

210
12
Article(ENG)(.pdf)

Представлено результати дослідження цінностей різних поколінь, проведеного Академією ДТЕК спільно з hh.ua|grc. Протягом 2 місяців 2019 р. було опитано 2182 відвідувачі українського Job-порталу hh.ua|grc (пошукачів і роботодавців), підписників сторінок організаторів дослідження у соціальних мережах “Facebook” та “Telegram” віком 15–72 роки. Мета дослідження полягала в з’ясуванні основних цінностей молоді та старших поколінь України. Для вивчення цінностей поколінь було використано методику десяти базових індивідуальних цінностей Ш. Шварца. Методику застосовано на трьох різних поколіннях. Результати опитування дали змогу відповісти на запитання щодо цінностей поколінь X, Y, Z, у чому вони схожі, а в чому – різні, що мотивує в роботі та з яким керівником комфортніше працювати. Результати цього дослідження є дата-орієнтованою базою для українського бізнесу, державного та громадського секторів. За результатами дослідження, молодь сповідує цінності, які пов’язані з індивідуалістичними уподобаннями та відкритістю до змін – прагне до нових ідей, пригод і ризиків, має бажання бути творчою особистістю, йти своїм шляхом. Старше покоління сповідує цінності, що стосуються збереження традицій і звичаїв, конформності (слідування правилам і нормам) та безпеки. Представники різних поколінь мають різні запити до потенційного керівника. Для покоління Z важливою є можливість ставити які завгодно запитання керівнику, навіть, якщо воно може здатися “безглуздим”, щоб керівник ставився до них як до рівного. Для покоління Y важливо, щоб керівник обговорював з ним питання професійного розвитку: цілі та очікування щодо кар’єрного зростання. Для покоління X важливо, щоб керівник йому довіряв і створював у колективі атмосферу взаємної підтримки та співробітництва.

  1. Roccas, S., Sagiv, L. (Eds.). (2017). Values and Behavior. Taking a Cross-Cultural Perspective.

  2. Leading the social enterprise: Reinvent with a human focus. 2019 Deloitte Global Human Capital Trends. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/cz/Documents/human-capital/cz-hc-trends-reinvent-with-human-focus.pdf

  3. Data on the number of registered unemployed, service provision, as well as the number of registered vacancies. State Employment Service of Ukraine. URL: https://www.dcz.gov.ua/publikaciya/1-dani-shchodo-kilkosti-zareyestrovanyh-bezrobitnyh-ta-nadannya-yim-poslug-takozh

  4. Schwartz, S.H. (1992). Universals in the Content and Structure of Values: Theoretical Advances and Empirical Tests in 20 Countries. Advances in Experimental Social Psychology, 25, 1-65.

Повний текст