Creative Commons License
Ця робота ліцензується за міжнародною ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Світова практика формування рейтингів університетів: визначення найбільш об’єктивних критеріїв та індикаторів оцінювання

362
Стаття(УКР)(.pdf)

Автори розглядають підходи щодо формування рейтингів вищих навчальних закладів. Аналізуються найбільш відомі міжнародні університетські рейтинги. Порівнюються теоретико-методологічні підходи та основні принципи складання університетських рейтингів. Аналізується застосування різних критеріїв та індикаторів оцінювання. Зроблено висновок про те, що з метою порівняння різних університетів може бути використана лише досить вузька група універсальних, об’єктивних і спільних для всіх вищих навчальних закладів критеріїв та індикаторів.

  1. Arhipova, N., Lepe, N., Minaenkova, N. (2007). Rejting vuzov kak instrument strategicheskogo upravlenija sistemoj vysshego obrazovanija. Chelovek i Trud, 4. URL: http://www.chelt.ru [in Russian]

  2. Kurbatov, S.V. (2009). Pro formuvannja rejtyngiv universytetiv v Ukrai’ni. Pedagogika ta psyhologija, 3 (64), 111-120 [in Ukrainian]

  3. Lesyk, R.B., Zimenkovs’kyj, A.B., Lopatyns’ka, O.I. (2008). Rol’ internet-resursiv jak indykatornyh pokaznykiv u vyznachenni rejtyngiv. Medychna ta farmacevtychna osvita, 1, 66-70 [in Ukrainian]

  4. Tatarinov, I.Je., Gerasymov, O.V. (2011). Metodychni rekomendacii’ shhodo vyvchennja dumky robotodavciv ta vypusknykiv stosovno rejtyngu vyshhyh navchal’nyh zakladiv Ukrai’ny. Lugans’k: DU NDI social’no-trudovyh vidnosyn [in Ukrainian]

  5. China’s Bid For World Domination – Mike Baker. (2007, November 18). China digital times. URL: https://chinadigitaltimes.net/2007/11/chinas-bid-for-world-domination-mike-baker/ [in English]

  6. Federkeil, G. (2008). Ranking and Quality Assurance in Higher Education. Higher Education in Europe, 33, 2/3, 219-231 [in English]

  7. Marginson, S., Wende, M. (2007). To Rank or To Be Ranked: The Impact of Global Rankings in Higher Education. Journal of Studies in International Education, 11, 306, 306-329. https://doi.org/10.1177/1028315307303544 [in English]

  8. McCormick, A. (2008, July-October). The Complex Interplay Between Classification and Ranking of Colleges and Universities: Should the Berlin Principles Apply Equally to Classification? Higher Education in Europe, 33, 2/3, 209-218. https://doi.org/10.1080/03797720802253744 [in English]

Повний текст