Пріоритетні напрями підвищення інвестиційної привабливості туристичного регіону (на прикладі Дрогобицького району)
Охарактеризовано особливості визначення інвестиційної привабливості регіонів крізь призму факторів впливу. Доведено, що на інвестиційну привабливість регіонів впливають фактори національного та регіонального рівнів, серед яких вагоме місце посідає туризм. З позиції розвитку туризму для підвищення рівня інвестування конкретного регіону важливе значення має оцінка його туристичної привабливості: наявність туристичних ресурсів, сучасної розвинутої матеріально-технічної бази туризму, доступної та достатньої інформації про регіон, яка відповідає потребам туристів і забезпечує досягнення максимального соціально-економічного ефекту. Виявлено, що за допомогою оцінки конкретного компонента туристичної привабливості регіону приймається рішення щодо залучення певного обсягу інвестиційних ресурсів (як внутрішніх, так і зовнішніх (іноземних)) для розвитку цієї галузі. На основі класифікації чинників впливу на інвестиційну привабливість туристичного регіону з позиції його соціально-економічного розвитку, інвестиційної діяльності та стану туристичної інфраструктури запропоновано пріоритетні напрями підвищення інвестиційної привабливості Дрогобицького району, як туристичного регіону. Серед пріоритетних напрямів підвищення інвестиційної привабливості Дрогобицького району визначено низку заходів щодо проведення ліберальної адміністративної та податкової політики місцевими органами влади, а також здійснення регіонального брендингу – одного з найдієвіших інструментів маркетингу території, що дозволяє виробити сталу стратегію розвитку регіону, метою якого є створення конкурентоспроможності регіону, позиціонування туристичного продукту в Україні та за кордоном, формування позитивного іміджу регіону. Узагальнено, що позитивного ефекту від реалізації запропонованих напрямів підвищення інвестиційної привабливості туристичного регіону можна досягти лише при комплексному їх використанні з урахуванням змін ринкового середовища.
Sidor, H.V., Davydovska, G.I. (2015). Investment attractiveness of regions. Sustainable economic development, 2 (27), 184-189 [in Ukrainian]
Savluk, O. (2013). Assessment of investment attractiveness of Ukrainian regions. Bulletin of Kyiv National University of Trade and Economics, 5, 31-44 [in Ukrainian]
Pogorelova, T.V., Mykytyshyn, G.Yu. (2014). Analyzing the investment attractiveness of Ukrainian regions using statistical methods. Socio-Economic Research Bulletin, 2 (53), 251-258 [in Ukrainian]
Ischuk, S.O., Kulinich, T.V. (2010). Estimation of regional investment attractiveness: methodical aspect. Regional economy, 3, 71-78 [in Ukrainian]
Duka, A.P. (2008). The theory and practice of investment activity. Investment: textbook: for University students. Kyiv: Caravela [in Ukrainian]
Shinkaruk, L.V. (2000). Foreign investments: their role in the formation and development of the economy (regional aspect). Chernivtsi: Ruta [in Ukrainian]
Mykytyuk, M.V. (2013). Investment attractiveness of the tourist industry of the region. Bulletin of Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economic sciences, 3, 206-208 [in Ukrainian]
Stepanenko, S.V. (2012). Investment attractiveness of regions and innovation policy in sustainable economic growth. State construction, 2. URL: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2012-2/doc/2/10.pdf [in Ukrainian]
Petkova, L., Proskurin, V. (2006). Municipal investments and loans. Kyiv [in Ukrainian]
Khmarska, I.V. (2003). Problems of formation and evaluation of investment attractiveness of Ukrainian regions. Regional economy, 3, 138-146 [in Ukrainian]
Zakhozhai, V., Kit, M. (2007). Statistics of investment activity. Personnel, 8, 10-17. URL: http://personal.in.ua/article.php?ida=548 [in Ukrainian]
Petrovska, S.A. (2012). Evaluation of investment attractiveness of the region: a comparative factor analysis. Mechanism of Economic Regulation, 2, 90-97 [in Ukrainian]
Sichka, I.I. (2016). Factors that influence on the investment attractiveness of the tourism and recreation industry in Ukraine. Uzhorod National University Herald. International Economic Relations And World Economy, 10, 2, 96-100 [in Ukrainian]
Markhonos, S.M., Turlo, N.P. (2012). Tourism as a factor for increasing the investment attractiveness of the region. Economy. Management. Innovation, 1 (7). URL: http://tourlib.net/statti_ukr/marhonos.htm [in Ukrainian]
Bezhlibna, A.P. (2016). Investment attractiveness as a factor in the tourism industry development in Zaporozhye region. ScienceRise, 5/1 (22), 32-36. https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.69757 [in Ukrainian]
Kolesnik, O.O. (2010). Economic evaluation of tourist attractiveness of Ukraine. Economy. Management. Innovation, 1 (3). URL: http://tourlib.net/statti_ukr/kolesnyk3.htm [in Ukrainian]
Krivega, K.V. (2005). Tourism infrastructure: concepts and components. Humanities bulletin of Zaporizhzhia state engineering academy, 21, 118-124 [in Ukrainian]
Tubolets, I.I. (2008). Formation factors of investment attractiveness of the region. Investment: practice and experience, 20, 9-11 [in Ukrainian]
Zinko, Yu., Malska, M., Antoniuk, N. (2008). Development of tourist products and investments in Lviv region. Socio-economic grouping in the context of modernization of cross-border regions. Poland-Belarus-Ukraine Neighborhood Program TACIS CBC. Rzeszow, 393-404 [in Ukrainian]
Malska, M.P., Rutynskyi, M.I., Bilous, S.V., Mandiuk, N.L. (2016). Tourism Economics: Theory and Practice. Kyiv: Center for Educational Literature [in Ukrainian]
Sichka, I.I. (2011). Tourism and recreational potential of Transcarpathian region and problems of investment support of the region. Scientific Bulletin of Uzhhorod University, Series “Economics”, 2 (34), 47-53 [in Ukrainian]