Creative Commons License
Ця робота ліцензується за міжнародною ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Соціальна підтримка інтеграційних практик українських ветеранів у закладах вищої освіти

88
16
Article(ENG)(.pdf)

Статтю присвячено дослідженню особливостей соціальної адаптації студентів-ветеранів в українських університетах. Проаналізовано мотивацію українських ветеранів до вступу до закладів вищої освіти. Виявлено основні проблеми їх соціальної адаптації до універ­ситетського середовища. Наведено деякі результати п’яти глибинних напівструктурованих інтерв’ю, проведених зі студентами-ветеранами, які навчаються в державних закладах вищої освіти Харкова. Зокрема, визначено ціннісні засади мотивації ветеранів до вступу до вітчизняних закладів вищої освіти; зазначено, що вищу освіту студенти-ветерани сприймають і як термінальну, і як інструментальну цінність. Підкреслено, що ціннісна амбівалентність вплинула на освітню мотивацію ветеранів, для яких вступ до університету є можливістю, з одного боку, стати освіченою та самореалізованою людиною (термінальна цінність), з іншого, – мати гарну заробітну плату, побудувати кар’єру, зайняти більш високе статусне положення в суспільстві (інструментальна цінність). Виявлено позитивний вплив мілітарного досвіду ветеранів на їхні навчальні практики. Наведено думку більшості респондентів стосовно того, що армія привчила їх до дисципліни, пунктуальності, зробила більш впевненими в собі. Сформульовано висновок, що мілітарний досвід сприяє розвитку у ветеранів деяких метакогнітивних навичок навчання, таких як дисципліна та пунктуальність. Розглянуто проблеми академічної інтеграції студентів-ветеранів. Підкреслено, що результати дослідження свідчать про те, що студенти-ветерани не відчувають труднощів у комунікації з іншими студентами та викладачами і не схильні до сегрегації від них. Водночас констатовано незначну залученість українських ветеранів до університетського середовища, що може бути оптимізовано за умов соціальної підтримки ветеранів у закладах вищої освіти України. Запропоновано авторську модель соціальної підтримки студентів-ветеранів в університетах України.

  1. Schlossberg, N.K. (1981). A Model for Analyzing Human Adaptation to Transition. The Counseling Psychologist, 9, 2.

  2. Vacchi, D. (2012). Considering Student Veterans on the Twenty-first Century College Campus. About Campus, 17 (2), 15-21.

  3. Sokurianska, L., Bataeva, Е., Bakirov, V. (2019). Ukrainian veterans in higher education: military identity and educational practices. The Ideology and Politics Journal, 2 (13), 16-33. URL: https://www.ideopol.org/wp-content/uploads/2019/12/____ENG.%201.9.%20Sokurianska%20et%20­al%20FIN.pdf

  4. DiRamio, D., Jarvis, K. (2011). Veterans in Higher Education: when Johnny and Jane Come Marching to Campus. ASHE Higher Education Report, 37 (3), 1-144.

  5. Hunter-Johnson, Y. (2018). Promoting Veterans in Higher Education: Motivation and Adjustments to Their Learning Environments. International Research Journal of Curriculum and Pedagogy, 4 (1), 66-79.

  6. Mramornova, О., Kharchenko, О. (2017). Employment Problems of Veterans of Anti-Terrorist Operation (ATO) in Eastern Ukraine. Humanizację Pracy, 1 (287), 107-123.

  7. Wheeler, H.A. (2012). Veterans’ transitions to community college: a case study. Community College Journal of Research and Practice, 36 (10): 775-792.

  8. Zinger, L., Cohen, A. (2010). Veterans Returning from War into the Classroom: How Can Colleges Be Better Prepared to Meet Their Needs. Contemporary Issues in Education Research (CIER), 3 (1), 39-52.

  9. Lokken, J.M., Pfeffer, D., McCauley, J., Strong, C. (2009). A Statewide Approach to Creating Veteran-Friendly Campuses. New Directions for Student Services, 12, 45-54.

  10. Francis, L.C., Kraus, A. (2012). Developing a Student Veteran Center: The Confluence of Academic and Military Cultures. About Campus, 17 (4), 11-14.

  11. Persky, K.R., Oliver, D.E. (2010). Veterans Coming Home to the Community College: Linking Research to Practice. Community College Journal of Research and Practice, 35 (1-2), 111-120.

  12. Woodruff, T., Kelty, R., Segal, D.R. (2006). Propensity to Serve and Motivation to Enlist Among American Combat Soldiers. Armed Forces and Society, 32 (3), 353-366.

  13. Molina, D. (2015). Post-9/11 Military Veterans and Higher Education: Factors Associated with College Enrollment and Choice. University of California.

  14. Perna, L.W., Titus, M.A. (2005). The Relationship Between Parental Involvement as Social Capital and College Enrollment: An Examination of Racial/Ethnic Group Differences. Journal of Higher Education, 76 (5), 485-518.

  15. Cunningham, J. (2012). Veteran’s Post-Secondary Education: Keeping the Promise to Those Who Serve. The Hinckley Journal of Politics, 13, 14-20.

  16. Arbenina, V., Sokurianska, L. (2012). State of Modern Students’ Educational Practices as a Socio-Cultural Barrier of Modernization of Higher Education in Ukraine. Ukrainian Sociological Journal, 1-2, 27-47 [in Ukrainian]

  17. Arbenina, V., Sokurianska, L. (Eds.) (2012). Ukrainian students in searching of identity. Kharkiv: V.N. Karasin Kharkiv National University [in Ukrainian]

  18. Sokurianska, L. (2006). Students on the Way to Another Society: The Value Discourse of Transition. Kharkiv: V.N. Karasin Kharkiv National University [in Russian]

  19. Beachboard, M.R., Beachboard, J.C., Li, W., Adkison, S.R. (2011). Cohorts and Relatedness: Self-determination Theory as an Explanation of How Learning Communities Affect Educational Outcomes. Research in Higher Education, 52, 853-874.

  20. Campbell, E. (2016). Veteran Student Success: An Evaluation of Veteran Students’ Perceptions of a Cohort Learning Model. Oregon State University. URL: https://ir.library.oregonstate.edu/concern/graduate_thesis_or_dissertations/n009w6581

  21. Saltiel, I.M., Russo, C.S. (2001). Cohort Programming and Learning: Improving Educational Experiences for Adult Learners. Malabar, FL: Krieger.

  22. Mackiewicz, D.H. (2018). An Exploration of Student Veterans’ Transitions from the Military to a Two-Year Community College and Their Perceptions of Support Services and Veteran Programs. Northeastern University. URL: https://repository.library.northeastern.edu/files/neu:cj82r877n

Повний текст